راهنمای خرید از اپلیکیشن و سایت سنیت

بسمه تعالی

 

با عرض سلام و خوش آمدگویی خدمت شما کاربر محترم

با توجه به طراحی ویژه سامانه سنیت، که امکان عمده فروشی و خرده فروشی را به صورت همزمان فراهم می آورد، راهنمای زیر جهت انجام خرید در این سیستم خدمت شما ارائه می گردد:

راهنمای خرید از اپلیکیشن و فروشگاه سنیت

 

جهت انجام خرید لازم است تا ابتدا اپلیکیشن سنیت را نصب و یا به سایت سنیت مراجعه نمایید.

در مرحله بعد، بایستی با استفاده از شماره تلفن همراه و یک رمز دلخواه برای خود حساب کاربری افتتاح کنید.

سپس پس از ورود به داخل حساب کاربری خود، بایستی بر روی محصول مورد نظر خود کلیک نمایید.

گزینه "مذاکره با فروشنده" را کلیک کنید تا وارد صفحه گفتگو گردید.

در صفحه گفتگو مانند پیامرسانهای مرسوم، به راحتی میتوانید در مورد قیمت، تعداد و مشخصات کالای مورد نظر با فروشنده گفتگو کنید

پس از توافق بر سر تعداد و قیمت کالا، فروشنده برای شما پیش فاکتور را ارسال خواهد کرد.

برای مشاهده پیش فاکتور، از پنل کاربری خود وارد بخش خریدها شوید. در این بخش میتوانید مشخصات خرید کالا شامل تاریخ، نام کالا، مبلغ واحد و مبلغ کل، و دیگر مشخصات را مشاهده کنید.

در صورت صحت اطلاعات، بایستی از طریق لینک پرداخت که در پیش فاکتور وجود دارد، اقدام به پرداخت مبلغ فاکتور از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب نمایید. پس از پرداخت مبلغ، کلمه "پرداخت شده" در فاکتور قابل مشاهده خواهد بود.

فروشنده پس از پرداخت مبلغ توسط شما، کالا را بسته بندی و برای شما ارسال میکند. سپس اطلاعات ارسال کالا، شامل کد رهگیری را در سامانه برای مشاهده شما وارد میکند. در این مرحله کلمه "ارسال شده" در فاکتور قابل مشاهده خواهد بود.

پس از تحویل کالا به شما، شرکت حمل کننده کالا، تحویل آن را به شما تائید خواهد کرد. در این مرحله کلمه تحویل داده شده در فاکتور قابل مشاهده خواهد بود.

سپس پیامکی به شما ارسال خواهد شد که از شما خواسته میشود دریافت کالا را تائید نمایید. در این مرحله شما در بخش خریدها و در داخل فاکتور مورد نظر، بایستی نظر و امتیاز خود را در مورد فروشگاه مورد نظر وارد و  گزینه "دریافت شد" را تائید نمایید. با تائید شما مبنی بر دریافت کالا، مبلغ واریز شده توسط شما به حساب اعتباری فروشنده نزد سنیت واریز خواهد شد.

***کلیه مراحل معامله از طریق پیامک و یا ایمیل به اطلاع خریدار خواهد رسید.

راهنمای کار با اپلیکیشن سنیت

بسمه تعالی

 

با عرض سلام و تشکر بابت انتخاب اپلیکیشن سنیت

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن سنیت، برنامه را اجرا نمایید. در صفحه ورود به برنامه دو گزینه در اختیار دارید:

* ادامه (بدون ثبت نام)

در صورتی که گزینه "ادامه (بدون ثبت نام)" را انتخاب نمایید، وارد صفحه برنامه میشوید و میتوانید از طریق دکمه جستجو اقدام به جستجوی کالا یا فروشگاه مورد نظر خود نمایید. همینطور میتوانید از طریق دکمه دسته بندی اقدام به جستجوی کالا در بین دسته بندی های پیش بینی شده در اپلیکیشن نمایید. لازم به ذکر است تا زمانی که اقدام به ثبت نام در اپلیکیشن ننموده باشید نمی توانید اقدام به خرید و فروش یا ایجاد فروشگاه نمایید.

 

* ورود/ثبت نام

با انتخاب گزینه "ورود/ثبت نام" وارد صفحه ورود اطلاعات میگردید. اگر قبلا حساب کاربری داشته باشید با ورود شماره تلفن همراه و رمز عبور خود میتوانید وارد برنامه شوید. در غیر اینصورت دکمه ثبت نام را کلیک نمایید و سپس شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. سپس رمزی دلخواه برای ورود به اپلیکیشن انتخاب نموده و آن را در سطر سوم نیز وارد نمایید. تیک مربوط به قبول قوانین سایت را تیک زده و با زدن دکمه ثبت نام حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.

نکته: ترجیحا از ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ به همراه اعداد و علائم به عنوان رمز عبور استفاده نمایید تا امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید.

نکته: شما میتوانید با استفاده از شماره تلفن همراه و رمزی که برای ثبت نام و ورود به اپلیکیشن سنیت استفاده کردید، جهت ورود به نسخه وب سنیت استفاده نمایید و نیازی به ثبت نام مجدد نیست.

 

پس از ورود به اپلیکیشن بایستی اقدام به تکمیل اطلاعات حساب خود نمایید.

با کلیک بر روی علامت منو در گوشه راست و بالای صفحه، گزینه هایی در اختیار شما قرار میگیرد:

در بخش مالی بایستی حتما نام دارنده حساب بانکی، کد ملی، نام بانک عامل، شماره شبای ثبت نام کننده وارد گردد. تکمیل این بخش در مواردی که سنیت قصد حواله مبلغ فروشهای شما و یا عودت مبلغ خریدهای شما را دارد لازم خواهد بود. لازم به ذکر است که نام صاحب حساب بانکی بایستی با نام کاربری کاربر یکسان باشد تا بانک تاییدیه حواله های بانکی را صادر نماید.

در بخش کاربری میتوانید نام، نام خانوادگی، آدرس، کد پستی و دیگر موارد لازم را وارد نمایید. تکمیل این بخش برای مواردی که افراد دیگر قصد خرید از شما و یا ارسال کالا به آدرس شما را دارند ضروری میباشد.

گزینه های "فروشها" و "خریدها" پس از آغاز خرید و فروش شما در سامانه سنیت فعال خواهند شد.

 

در داخل اپلیکیشن چهار برگه به ترتیب از راست به چپ وجود دارند که عبارتند از:

* برگه فروشگاه من

* برگه وب

* برگه گفتگو

* برگه علاقه مندیها

 

برگه فروشگاه من:

با ورد به برگه من میتوانید نسبت به ایجاد فروشگاه با نام اختصاصی و یکتای خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است در صورتی که نام مورد نظر شما قبلا توسط کاربر دیگری انتخاب شده باشد شما اجازه استفاده از آن نام را نخواهید داشت و با خطا مواجه خواهید شد. در ادامه میتوانید با زدن دکمه آبی رنگ در گوشه پایین و چپ برگه، نسبت به وارد کردن نام، توضیحات، بازه قیمت و تصاویر کالاهای خود نمایید. هیچ محدودیتی در تعداد کالاهای ورودی شما به فروشگاه خودتان وجود ندارد.

برگه وب:

در این برگه شما میتوانید آخرین محصولات و کالاهای دیگر فروشگاهها را مشاهده نموده و در صورت تمایل خرید نمایید.

برگه گفتگو:

در این برگه شما میتوانید سابقه گفتگو با کلیه افرادی که تاکنون با آنها مذاکره داشته اید، چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده، را مشاهده نمایید. همینطور در این برگه با ورود به هر یک از گفتگوهای خود، در صورت رسیدن به توافق بر سر قیمت با خریدار، برای خریدار فاکتور خرید آنلاین صادر نمایید. این کار با زدن دکمه موجود در گوشه چپ و بالای صفحه گفتگوی مربوطه انجام پذیراست.

برگه علاقه مندیها:

در این قسمت کلیه کالاهایی که در حین جستجو در بین فروشگاهها را دیده و پسندیده اید را مشاهده مینمایید. میتوانید با فروشنده آن کالا تماس بگیرید و بر سر قیمت و موارد دیگر گفتگو کنید.

در صورتی که سوالی دارید میتوانید از بخش تیکتها یا بخش "تماس با ما" سوالات یا پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید

 

راهنمای کار با وب سایت سنیت

بسمه تعالی

 

با عرض سلام و تشکر بابت انتخاب اپلیکیشن سنیت

 

جهت استفاده از خدمات نسخه وب سامانه مالی سنیت، به آدرس اینترنتی www.cenit.ir مراجعه نمایید. پس از ورود به صفحه سامانه شما دو گزینه پیش رو دارید:

 

* عدم ثبت نام

در صورتی که تمایلی به ثبت نام در سامانه نداشته باشید، میتوانید از طریق دکمه جستجو اقدام به جستجوی کالا یا فروشگاه مورد نظر خود نمایید. همینطور میتوانید از طریق دکمه دسته بندی اقدام به جستجوی کالا در بین دسته بندی های پیش بینی شده در فروشگاه نمایید. لازم به ذکر است تا زمانی که اقدام به ثبت نام در سامانه ننموده باشید نمی توانید اقدام به خرید و فروش یا ایجاد فروشگاه نمایید.

 

* ثبت نام

جهت ثبت نام در سامانه دکمه "ورود/ثبت نام" را در بالای صفحه کلیک نمایید. اگر قبلا حساب کاربری داشته باشید با ورود شماره تلفن همراه و رمز عبور خود میتوانید وارد سامانه شوید. در غیر اینصورت دکمه ثبت نام را کلیک نمایید و سپس شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. سپس رمزی دلخواه برای ورود به سامانه انتخاب نموده و آن را در سطر سوم نیز وارد نمایید. تیک مربوط به قبول قوانین سایت را فعال کرده و با زدن دکمه ثبت نام حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.

نکته: شما میتوانید با همین شماره تلفن و رمز عبوری که در سامانه نسخه وب جهت ثبت نام وارد کرده اید، اقدام به ورود و استفاده از اپلیکیشن سنیت جهت ایجاد فروشگاه و خرید و فروش نمایید.

نکته: ترجیحا از ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ به همراه اعداد و علائم به عنوان رمز عبور استفاده نمایید تا امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید.

 

پس از ورود به سامانه بایستی اقدام به تکمیل اطلاعات حساب خود نمایید.

با کلیک بر روی علامت "پنل کاربر" در سمت راست و بالای صفحه، گزینه هایی در اختیار شما قرار میگیرد:

فروشگاه من:

در بخش "فروشگاه من" شما میتوانید اقدام به ایجاد فروشگاه خود نمایید، برای فروشگاه خود نام و توضیحات مربوطه را وارد نمایید، به فروشگاه خود به تعداد نامحدود کالا اضافه کنید و ...

خریدها:

در بخش خریدها شما می توانید کلیه خریدهایی که از دیگر فروشگاههای عضو سنیت انجام داده اید به همراه اطلاعات زمانی، نام فروشگاهی که خرید را انجام داده اید، وضعیت پرداختها، وضعیت ارسال کالا و... را به راحتی مشاهده نمایید.

گفتگوها:

در این بخش شما میتوانید سابقه گفتگو با کلیه افرادی که تاکنون با آنها مذاکره داشته اید، چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده، را مشاهده نمایید. همینطور در این بخش با ورود به هر یک از گفتگوهای خود، در صورت رسیدن به توافق بر سر قیمت با خریدار، برای خریدار فاکتور خرید آنلاین صادر نمایید. این کار با زدن دکمه "ایجاد فاکتور برای این کاربر" در صفحه گفتگوی مربوطه انجام پذیراست.

علاقه مندیها:

در این قسمت کلیه کالاهایی که در حین جستجو در بین فروشگاهها را دیده و پسندیده اید را مشاهده مینمایید. میتوانید با فروشنده آن کالا تماس بگیرید و بر سر قیمت و موارد دیگر گفتگو کنید.

گزارشات مالی:

در این بخش میتوانید اطلاعات مربوط به میزان اعتبار خود در سامانه و نیز گزارش تراکنشهای صورت گرفته را به صورت مجزا مشاهده نمایید.

درخواست واریز موجودی:

شما در این بخش میتوانید از مدیریت سایت، درخواست انتقال اعتبار خود در سامانه به حساب بانکی خود را صادر نمایید. مبلغ مورد درخواست شما در طی 72 ساعت به شماره شبایی که معرفی کرده اید حواله خواهد شد. 

تیکتها:

در این بخش میتوانید نسبت به شکایت از فروشگاه های دیگر یا هر گونه انتقاد یا پیشنهاد خود در ارتباط با سامانه را مطرح نمایید. همکاران ما تلاش خواهند کرد در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوالات و مشکلات مربوطه را پاسخگو باشند.

ویرایش مشخصات:

در این بخش میتوانید نسبت به ورود و یا ویرایش اطلاعات شخصی خود از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن همراه و ... اقدام نمایید.

اطلاعات مالی:

در این بخش بایستی حتما نام دارنده حساب بانکی، کد ملی، نام بانک عامل و شماره شبای ثبت نام کننده وارد گردد. تکمیل این بخش در مواردی که سنیت قصد حواله مبلغ فروشهای شما و یا عودت مبلغ خریدهای شما را دارد لازم خواهد بود. لازم به ذکر است که نام صاحب حساب بانکی بایستی با نام کاربری کاربر یکسان باشد تا بانک تاییدیه حواله های بانکی را صادر نماید.

تغییر تصویر:

در این قسمت میتوانید نسبت به تغییر تصویر فروشگاه خود اقدام نمایید. توصیه میشود از تغییر مداوم تصویر فروشگاه خود اجتناب نمایید چرا که خریداران قبلی، تصویر فروشگاه شما را در ذهن دارند و در هنگام جستجو به راحتی میتوانند از روی تصویر، فروشگاه شما را پیدا کنند.

تغییر رمز عبور:

در این قسمت میتوانید رمز عبور به سامانه را تغییر دهید. جهت افزایش امنیت حساب کاربری خود سعی کنید از رمزهای ترکیبی برای افزایش ایمنی حساب کاربری خود استفاده نمایید.

تنظیمات:

در این بخش میتوانید نسبت به تنظیم هشدارهای سامانه از طریق پیامک و ایمیل اقدام نمایید.

خروج:

از این دکمه جهت خروج کامل از سامانه استفاده میشود. لازم به ذکر است جهت افزایش امنیت، سامانه به گونه ای طراحی شده است که هر نیم ساعت یک بار به طور اتوماتیک حسابهای کاربری فعال بسته خواهند شد و شما بایستی دوباره اقدام به ورود به حساب کاربری خود نمایید.

در صورتی که همچنان سوالی داشته باشید میتوانید از "بخش تیکتها" یا "بخش تماس با ما" نسبت به ارسال پیام خود اقدام نمایید.